woensdag 29 april 2015

Vondstjes in de bijbeltjes....

Op zondag eenmaal terug van de marktjes, is het bij ons thuis vaste prik. Lief zit al te wachten tot ik thuiskom en helpt me met het uitladen van de auto. Er staat een kop koffie klaar en dan zetten we alle nieuwe aanwinsten pontificaal bovenop de grote tafel in de eetkamer. En als dat niet past staat gewoon de hele eetkamer vol! Dan beginnen we samen alle trouvailles aan een grondige evaluatiebeurt te onderwerpen. Waarin ik me dan helemaal verlies, en als Lief, kinderen en Pip allang weer een andere bezigheid hebben gevonden zit ik soms nog met dat ene stukje antiek of brocante in mijn handen en kan ik niet ophouden ernaar te kijken, eraan te voelen of te ruiken... Ook deze week was dat weer het geval, ik had twee kleine celluloid kerkboekjes gevonden.

één van de twee kerkboekjes van zondag, en in deze....

Krijg geen genoeg van de mooie afbeeldingen en lettertypes, en de romantische Franse taal, dus ik blader elk blaadje omzichtig om. Tot mijn grote verrassing vind ik tussen de flinterdunne bladzijdes op maar liefst 4 plekken in het boekje een gedroogd Klavertje Vier!


Geweldig vind ik het, en de uren daarna verlies ik me weer.....maar dan in het verzinnen en bedenken van verhalen over wie de bloemetjes zo zorgvuldig heeft bewaard, en of het ook geluk heeft gebracht zoveel jaren geleden.... Bij mij wel in elk geval, zo'n vondstjes lopen wat mij betreft óver van geluk!!

2 opmerkingen: